دکوراسیون اینتل

طراحی و ساخت انواع دکوراسیون

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۱۳
تیر

روش نگهداری از کابینت

 

1.برای تمیز کردن کابینت و دیگر سازه های mdf ازیک اسفنج مرطوب استفاده فرمائید و از اسکاچ و شوینده های اسیدی جدآ خودداری کنید ، زیرا استفاده از این مواد به کابینت و یراق آلات آن آسیب میرساند .


2.برای پاک نمودن کابینت یا سازه های mdf از یک دستمال نمدار آغشته به مواد شوینده استفاده نمائید و پس از آن با یک دستمال نمدار چندین بار پاک و در انتها خشک نمائید .

3.هرگز دستمالهای خیس آشپزخانه را برای خشک شدن از دربها یا دستگیره کابینت آویزان نکنید ، زیرا تماس طولانی رطوبت با کابینت ، باعث آسیب جدی به آن میشود .

4. برای پاک نمودن دربهایی که قاب پروفیل mdf یا آلومینیومی دارند ، مراقب باشید مواد شوینده و آب به داخل درزها نفوذ نکند . زیرا با نفوذ آب به مرور باعث کپک زدگی و ایجاد باکتری خواهد نمود ، و در آخر باعث خرابی دربها خواهد شد .


5. هرگز دربهای کابینت های دیواری را باز نگذارید . زیرا بخار و گرمای حاصل از پخت و پز باعث آسیب دیدن آنها میشود


6.درب را بیش از زاویه معمول باز ننمائید ، زیرا رگلاژ دربها بهم خورده و باعث سائیدگی بین دربها و بدنه خواهد شد .


7.برای پاک کردن لک ، اثرات دست ، جوهر و ماژیک هرگز از موادی چون وایتکس ، آستون ؛ الکل صنعتی ، مستقیمآ استفاده نفرمائید . زیرا این مواد میتواند به سطح رو کش دار mdf آسیب برساند . برای استفاده از این مواد بهتر است آن ها را با آب رقیق کرده و مورد استفاده قرار دهید .


8.شیشه های حاوی سرکه ، روغن ، مربا و ترشیجات را قبل از اینکه داخل کابینت بگذارید مطمئن شوید ، زیر آن تمیز و یا درب آن باز نباشد زیرا در بلند مدت باعث ایجاد لک و تغییر رنک کابینت شما خواهد شد .

9.صفحات کابینت از جنس hpl یا کرین ( سنگ مصنوعی ) آنتی باکتریال میباشد که مقاومت خوبی در برابر ضربات و گرما دارد اما در بعضی از مواقع بنا به درخواست مشتری به خاطر ارزانتر شدن قیمت کابینت از همان جنس درب کابینت که لبه آن به مقدار 8 سانت دوبل شده و pvc میشود را مورد استفاده قرار میدهند . که مقاومت آن مانند صفحه به اصطلاح ما کابینت سازها شرکتی نمی باشد . بنابر این هم در مورد صفحه شرکتی و کرین و هم در مورد صفحه دوبل شده باید به نکات زیر توجه فرمائید .


الف- از بریدن نان و دیگر مواد غذایی و همچنین از تراشیدن لک و غذاهای ریخته شده خشک بر روی صفحه و شستشوی آن با مواد شوینده اسیدی جدآ خودداری نمائید .


ب - از تجمع آب دور سینک و گوشه های صفحه کابینت به مدت طولانی جلوگیری کرده و با دستمال خشک نمائید ، زیرا در طولانی مدت باعث از بین رفتن آب بندی و ایجاد پوسیدگی در کابینت شما خواهد شد .


پ - ظروف داغ را مستقیمآ روی صفحه کابینت قرار ندهید و از زیر قابلمه ای که در همه منازل متداول است استفاده فرمائید .


ت - از گذاشتن اجسام سنگین بر روی قسمتی از صفحه که زیر آن خالی است (لباسشوئی ) صفحه جدآ خودداری نمائید .

 

  • دکوراسیون اینتل
۱۳
تیر

  • دکوراسیون اینتل
۱۳
تیر

  • دکوراسیون اینتل
۱۳
تیر

  • دکوراسیون اینتل
۱۳
تیر

  • دکوراسیون اینتل
۱۱
تیر

MDF

ام ‌دی ‌اف (MDF) جزو فرآورده‌های چوبی محسوب می‌شود و نوعی تخته فیبر است که به روش خشک تولید می‌گردد

   ام دی اف را پس از تولید می‌توان روکش نمود. روکش‌ های تزئینی علاوه بر زیبایی، به دوام و کاربرد آن در محیط‌ هایی مانند آشپزخانه کمک می‌کند. روکش ملامینه، متداول ترین نوع روکش ام ‌دی ‌اف است که در آن فرایند، کاغذ دکوراتیو آغشته به رزین تحت فشار و حرارت بر روی تخته چسبانده می‌شود. ام دی اف به انواع مختلفی تقسیم می شود که به شرح زیر است:

 

 ام ‌دی ‌اف نازک:

   این تخته‌ها به کلاسهای خیلی نازک از 5/2 تا 6 میلی متر و 4 تا 6 میلی متر تقسیم میشوند. از موارد کاربرد عمومی ام ‌دی ‌اف نازک می توان به کف کشوها، پشت کابینت ها، رویه درها و... اشاره کرد. تمام رو سازی قابل انجام روی ام ‌دی ‌اف معمولی روی MDF نازک نیز اجرا میشود. سایر موارد کاربرد  MDF نازک عبارت است از: دیوار کوب ها، پوشش های سقف، غرفه های نمایشگاهی، صنایع اتومبیل سازی، رویه لاستیک زاپاس (یدک)، پشت صندلی، رویه در، تولید تخته های انحناء دار و ... می باشد.

 

ام ‌دی ‌اف ضخیم :

   MDF ضخیم طبق استاندارد به کلاسهای 45-30 میلی متر و 60-45 میلی متر تقسیم می شود و جهت ساخت سازه های معماری، ستونها، پایه های میز، طاقها، رویه کاری (کابینت)، کف نیمکت و کلا" در مواردی استفاده می شود که صفحات ضخیم و بزرگ با خواص ماشین کاری (خصوصا" عمیق) مسطح و با سطوح صاف نیاز است.

 

ام ‌دی ‌اف  با وزن مخصوص بالا

   MDF های استاندارد معمولی با ضخامتهای 19-12 میلی متر معمولاً دارای چگالی 650 تا 800 kg/m  هستند. چگالی های بالاتر ام ‌دی ‌اف یعنی بالای 800 نیز تولید و عرضه می شود. در واقع این کار با اضافه کردن فیبر، چسب و فشار در حین پروسه تولید اوراق سنگین تر انجام می شود که افزایش چگالی، باعث بالاتر رفتن قابلیت های ماشین کاری و سطح سازی (رنگ، روکش و...) شده و نیز خصوصیات مکانیکی و فیزیکی ام دی اف را نیز بهبود می بخشد. موارد استفاده این نوع MDF های سنگین (HDF) عبارتند از: کف پوشها، پله ها، قفسه های صنعتی، میز کار و...

 

ام ‌دی ‌اف با وزن مخصوص پائین:

   MDF  با وزن مخصوص 550 تا 650 kg/m و ULDF با وزن مخصوص زیر 55 kg/m ،جهت استفاده در مواردی که وزن کمتر مورد نیاز است و نیازی به استحکام بالا وجود ندارد یا در مواردی که خواص عایق صدا بودن مورد نیاز باشد تولید و عرضه می شود. این ام دی اف ها جهت ساخت پروفیلهای تزئینی معماری، ساخت غرفه های نمایشگاهی و کلاً مواردی که جابجایی با دست مورد نیاز است و نیز حمل و نقل و ابزار خوری سریع مورد نیاز است، استفاده می شود.

 

ام ‌دی ‌اف با روکش های تزئینی:

   مهمتـرین و غیـر قـابـل تفکیک ترین کاربرد یا آماده سازی ام دی اف جهت کاربرد نهایی، روسازی آن و خصـوصـا" روکش کردن آن می باشد. انجـام عملیـات روکـش کردن MDF امـروزه جـزء خدمات ضروری تولیدکنندگان MDF به خریداران می باشد، بطوریکه معمولاً اکثر کارخانجات بزرگ تولید ام دی اف دارای خطوط روکشی نیز هستند. انواع روکش ها شامل روکش های چوبی (گونه های مختلف)، کاغذی، ملامینه، PVC  و... می باشد.

 

ام ‌دی ‌اف های قالب گیری شده:

   در این روش تخته MDF به شکل خاصی که در پرس به آن داده می شود تولید می شود، مانند رویه درهای طرح دار و حالت دار، یک تکه یا ام دی افی که در کابینت و کشو و پنجره و... استفاده می شود. این محصولات را می توان به راحتی روکش نمود (پرس ممبران) و به بازار عرضه کرد. اخیراً واردات این گونه ام دی اف به ایران در حال رونق گرفتن است.

 

ام ‌دی ‌اف های قابل انعطاف

   بوسیله یک پیش تیمار شیمیایی روی MDF با ترکیبات الکالین، می توان به آن خواص پلاستیک (موقتی) و قابلیت انعطاف و شکل پذیری داد.

 

ام ‌دی ‌اف مقاوم در برابر حشرات و قارچها:

   این نوع MDF ها که بیشترین استفاده آنها در تولید بعضی از کفپوش ها است، دارای مواد ضد حشرات (حشره کش و قارچ کشی) می باشد که باعث می شود از حمله آفات در امان باشد و دوام بیشتری داشته باشد.

 

ام ‌دی ‌اف با فرمالدئید کم:

   مقدار انتشار فرمالدئید از MDF  معمولی بسته به نوع چسب و مقدار آن کمی متفاوت است. انتشار فرمالدئید MDF  نباید بیشتر ازgr100/mg30  باشد این نوع MDF بیشتر در وسایل داخل خانه مانند مبلمان استفاده می شود، ولی تهویه مناسب در محل استقرار آنها نیز باید وجود داشته باشد تا فرمالدئید را از محیط خارج سازد.

 

ام ‌دی ‌اف مقاوم در برابر رطوبت:

   تولید MDF مقاوم در برابر رطوبت بیشتر برای استفاده در محیط با رطوبت نسبی محیط حداکثر 80% بوده و با بهبود چسب اوره فرمالدئید معمولی مورد استفاده در تولید MDF یا استفاده از یک چسب ضد رطوبت جایگزین انجام می شود. تمام خصوصیات مثبت MDF معمولی در این نوع تخته ها به اضافه استحکام طولانی تر و تغییر ابعاد کمتر در اثر رطوبت وجود دارد. موارد استفاده MDF مقاوم در برابر رطوبت عبارتند از مبلمان، حمام و دستشویی، کابینت دور ظرفشویی، کف پوشها، پنجره ها، پله ها، پروفیل های خاص و...

 

ام ‌دی ‌اف  مقاوم در برابر آتش:

   برای این منظور می توان MDF را با پوشش های ضد آتش پوشاند یا مواد و نمک های خاص ضد آتش تیمار کرد، ولی بهترین راه اضافه کردن مواد ضد آتش در حین پروسه تولید است. موارد مصرف این نوع تخته ها عبارتند از پوشش دیوارها، پارتیشن ها، قفسه فروشگاهها و...


Letron

لترون( Letron ) نئوپان روکش شده با ملامینه را در اصطلاح لترون می نامند. این نوع روکش در سال ۱۹۶۳ میلادی توسط یک شرکت آلمانی فعال در صنعت کاغذ اختراع شد و به سرعت در صنایع چوب و مبلمان جای خود را باز نمود بطوری که امروزه بالاترین مصرف را در بین دیگر انواع روکش بخود اختصاص داده است .

انواع لترون

لترون با روکش کاغذی

این نوع روکش ها از کیفیت مناسبی برخوردار نبوده و فقط برای پوشش ورق خام لترون مورد استفاده قرار میگیرند. در مقابل سایش و برخورد ، مقاوم نبوده و معمولا توصیه نمیشوند.

لترون با روکش ملامینه ( لامینت )

روکش ملامینه همانگونه که از نامش بر می آید ، دارای سطحی ملامینی براق و همراه با درخشندگی و انعکاس نور بوده و ضخامت مناسب آن ،در کنار استحکام و دوام بیشتر ، نظر اکثریت مشتریان را به خود جلب میکند. لازم به ذکر است ، روکش ملامینه باعث میشود برش و کار بر روی لترون کمی دشوارتر گردد و دستگاهها و ماشین آلات خاص خود را میطلبد.


روکش ملامینه

در ایران این روکش ها با 23% (سهم مصرف به کل) بیشترین استفاده را دارند.

به علت مشکل بودن و تخصصی بودن پروسه روکش کاری ملامینه و نیز به علت سرمایه‌گذاری بالا و مهمتر از آن ارزش افزوده بالای آن معمولاً کارخانجات ام دی اف ((MDF جهان دارای خطوط روکش ملامینه بوده و انواع ام دی اف (MDF) ملامینه را نیز عرضه می ‌کنند. در این روش تنوع  ام دی اف (MDF) تولیدی نیز بالا می ‌رود. در سطح جهانی روکش های ملامینه بیشترین و وسیع ترین دامنه مصرف را در بین سایر روکش ها دارند و در مصارف عمومی و تقریباً تمامی مصارف روکش کاری سطوح مورد استفاده قرار می گیرند.




تفاوت قابل توجه بین ام دی اف ((MDF ملامینه و نئوپان ملامینه در این است که لبه‌های ام دی اف ((MDF ملامینه قابل ماشین کاری است که می ‌توان پس از ماشین کاری و فرم ‌دهی و پروفیل کاری، ‌لبه‌های آن را با نوارهای Soft Form لبه چسبانی کرد.

دارا بودن تمام امکانات تزئینی و نیز مقاومت مناسب روکش ملامینه در برابر رطوبت، آب،‌ حرارت،‌ سایش و… دامنه وسیعی از کاربردهای متنوع را برای ام دی اف ((MDF با روکش ملامینه می‌ توان در تمام استفاده‌ها به صورت عمومی در مبلمان اداری منزل، درها و بدنه کابینت، ‌لوازم اتاق خواب و تخت خواب، مبلمان بچه،‌ مبلمان و لوازم دستشویی و حمام،‌ روکوب دیوار، ‌پارتیشن و… استفاده کرد.

از روکش ملامینه همچنین نوار لبه چسبانی نیز تولید می‌ کنند که هماهنگ با سطح در لبه‌ ها چسبانده می ‌شود. در واقع می ‌توان گفت پر کاربردترین نوع روکش ها، نوع ملامینه می ‌باشد و از نظر قیمت نیز بسیار مناسب و قابل رقابت با سایر انواع روکش ها می ‌باشد.

روکش‌ کاری با روکش ملامینه‌ روی ام دی اف ((MDF بسیار متداول بوده و معمولاً بسیاری از کارخانجات بزرگ جهان دارای خطوط روکش ملامینه هستند. کار با ورق‌های روکش شده با روکش ملامینه به نسبت روکش‌های اچ پی ال) (HPL آسان‌تر است. این نوع روکش پرکاربردترین نوع روکش مخصوصاً در صنعت ام دی اف (MDF) است.


مزایای روکش ملامینه :

مقاومت مناسب روکش ملامینه در برابر رطوبت

مقاومت  در برابر حرارت و‌ سایش

هماهنگ بودن رنگ لبه‌ های چسبانده شده با سطح رویه

قیمت مناسب و تنوع در طرح و رنگ

پرکاربرد ترین نوع روکش ها می باشد


معایب روکش ملامینه :

مقاومت بالایی در برابر مواد قلیایی و اسیدها ندارد.

تمام سطوح آن به صورت یکپارچه نیست و لبه های آن از جنس دیگری است.

روکش ملامین نسبت به روکش اکریلیک و پی وی سی (PVC) براق و شفاف نیست و مات می باشد.

 

  • دکوراسیون اینتل
۱۰
تیر

اندازه های استاندارد مصنوعات چوبی :

بر اساس نیاز و چگونگی استفاده و تا حدودی شکل و شمایلات آن طراحی می گردد.
اندازه های استاندارد میز نهارخوری
ارتفاع متوسط میز نهارخوری ۷۲ تا ۷۵ سانتیمتر
ابعاد (عرض و طول) میز نهارخوری چهار نفره ۹۰ در ۹۰ سانتیمتر
ابعاد (عرض و طول) میز نهارخوری هشت نفره ۱۰۵ در ۲۱۰ سانتیمتر
در واقع هر دو نفر که اضافه می شود ۶۰ سانتیمتر به طول آن نیز اضافه می شود
***************************************************
اندازه های استاندارد میز مطالعه
ارتفاع متوسط میز مطالعه ۷۵ تا ۷۸ سانتیمتر
طول و عرض آن بر اساس طرح و الگو متفاوت است
***************************************************
اندازه های استاندارد کابینت
ارتفاع متوسط کابینت زمینی ۸۵ تا ۹۰ سانتیمتر و برای کابینت دیواری ۶۰ تا ۷۵ سانتیمتر
پهنای کابینت ۴۵ سانتیمتر و طول آن نیز بستگی به طرح و محل دارد
اندازه های استاندارد صندلی
ارتفاع متوسط صندلی از زمین تا نشیمن ۴۲ تا ۴۵ سانتیمتر
متوسط طول و عرض کف صندلی ۴۰ سانتیمتر با تلرانس ۲ سانتیمتر
ارتفاع متوسط صندلی از زمین تا انتهای پشتی ۸۰ تا ۱۰۰ سانتیمتر
***************************************************
اندازه های استاندارد تختخواب
ارتفاع تختخواب معمولا ۳۵ سانتیمتر است
ابعاد (عرض و طول) تختخواب یک نفره ۹۰ در ۲۰۰ سانتیمتر
ابعاد (عرض و طول) تختخواب یک نفره (۱۸۰ یا ۱۶۰) در ۲۰۰ سانتیمتر
***************************************************
اندازه های استاندارد زیرتلویزیون
ارتفاع زیرتلویزیون از زمین تا مکان نشیمن تلویزیون معمولا ۷۵ سانتیمتر
طول و عرض آن بر اساس طرح و الگو متفاوت است
***************************************************
اندازه های استاندارد میز پذیرایی جلوی مبل (عسلی)
ارتفاع متوسط میز پذیرایی جلوی مبل (عسلی) ۴۵ سانتیمتر
طول و عرض آن بر اساس طرح و الگو متفاوت است
***************************************************
اندازه های استاندارد کتابخانه
ارتفاع کتابخانه معمولا ۱۸۰ سانتیمتر
ارتفاع جاکتابی کتابخانه معمولا ۳۲ تا ۳۵ سانتیمتر
عمق کتابخانه حداقل ۲۵ سانتیمتر
***************************************************
اندازه های استاندارد کمد لباس
ارتفاع کمد لباس معمولا ۱۸۰ سانتیمتر
عرض کمد لباس معمولا ۶۰ سانتیمتر
عمق کمد لباس معمولا ۶۰ سانتیمتر


یکی از خصوصیات کار ما،ابعاد سفارشی کار می باشد که متناسب با محل کار،کلیه ابعاد قابل بازبینی و سفارشی می باشد


  • دکوراسیون اینتل
۱۰
تیر



  • دکوراسیون اینتل